Spotykamy się dzisiaj z Tomaszem Soszyńskim o pseudonimie Tomulus. Tomasz jest menadżerem wirtualnego teamu Subaru Poland VRT. Team bierze udział w rozgrywkach Master of Champions Cup i osiąga bardzo dobre rezultaty. Zapoznajmy się z tym co ma do powiedzenia na temat rozgrywek, swojego teamu oraz planów na przyszłość.
1. Witamy Cię Tomku. Na początku tradycyjnie już, powiedz nam jak zaczęła się Twoja przygoda z rajdami samochodowymi i z wirtualnym motorsportem.
Witam serdecznie :) Rajdy samochodowe pojawiły się nie przypadkowo. Po przeprowadzce wylądowałem w światku rajdowym (dosłownie). Mój kumpel serwisował i przygotowywał rajdówki do RSMP. Długo nie musiałem czekać, bo już w 1993r wystartowałem w KJS-ie w A grupowym maluchu. Dwa sezony w Peugeot Sport Polska, Rallycross, okręgówka. Tytuły są :) Koniec nadszedł z wiadomych przyczyn, rodzina, kasa (niestety).
Rysiek pojawił się u mnie na konsoli. Czasy Colina :) Bardzo trudny, nie do opanowania. Tak naprawdę to dopiero w 2012 r Rysiek zagościł u mnie na stałe.
Dzięki ludziom, którzy są zarażeni Rajdami, możemy się cieszyć powstającymi turniejami w rbr czech. Oprawa Master of Champions Cup sama mówi za siebie :)
2. Dlaczego zdecydowałeś się założyć team i dlaczego wybór padł właśnie na Subaru?
Decyzja zapadła dosyć szybko. Zespół, do którego należałem chylił się ku końcowi. Postanowiłem ratować i odbudować to co zostało :). Obecnie jesteśmy oficjalnym zespołem Subaru ze wsparciem Subaru Import Polska. Dlaczego Subaru??? Jesteśmy fanami marki, więc wybór był dosyć prosty. Postanowiłem walczyć o naszych zawodników. Jak widać opłacał się ten wysiłek, a musicie mi uwierzyć, że nie było łatwo :)
3. Czy jesteście związani również ze znanym forum Subaru, którego członkowie rozpoznają się po urokliwych nalepkach ze świnią?
Tak , dzięki forum Subaru pojawił się zespół FSVRT :) Od tego wszystko się zaczęło.
4. Czy pojawiacie się również na kultowych Zlotach Plejad?
Oczywiście. W przyszłym roku będziemy mieli niespodziankę.
5. Prywatnie jeździsz Subarakiem?
Mam dwa Subaru :) Do zabawy i na co dzień.
6. Team istnieje już dość długo jednak dopiero od tygodnia jesteście oficjalnym zespołem Subaru Poland. Wspomniałeś, że zostaliście wsparci przez Subaru Import Polska. Zaistniały jeszcze jakieś inne zdarzenia, które spowodowały że status teamu zmienił się właśnie tydzień temu?
Jak już pisałem wyżej nie było łatwo, ale upór i pomoc, za którą bardzo dziękuję Bartoszowi Kowalskiemu przyniosła efekt. Fajnie być częścią wielkiej machiny Rajdowej SPRT. Wsparcie jak najbardziej. Walczyłem o to i przyniesie nam to więcej nagród. W przyszłym roku będą to przejazdy na prawym w SPRT.
7. Oczywiście korzystacie z rajdówek spod znaku plejad, który Subarak według Ciebie jest w tej chwili najskuteczniejszy w walce o czołowe lokaty?
Myślę, że Mariusz Chraścina i nasz zawodnik Mateusz Koralewski już nie raz pokazywali, że N14 można wygrywać generalki. Wurce sporo odstają od reszty, ale dają dużo frajdy z jazdy :)
8. W zespole macie w tej chwili 12 kierowców. Czy prowadzicie w dalszym ciągu nabór do teamu? Kto i w jaki sposób może do Was dołączyć?
Tak, szukamy kierowców do klas S1600, A6, A5 , S2000. Do naszych szeregów wstąpił bardzo szybki kierowca Damian Szczepaniak, który pokazał w Rajdzie Wisły, że będzie się trzeba z nim liczyć :). Tradycyjnie można do nas dołączyć na RBR Czech
9. Startujecie między innymi w Master of Champions Cup. Jak oceniasz rozgrywki i poziom rywalizacji?
Trudno oceniać coś młodego, ale spróbuje :) MOCHC jest świetnym przykładem na to, że można zrobić coś dużego z czystej pasji do rajdów, nie biorąc w zamian nic (prócz satysfakcji). Oprawa Mastera jest wzorowa. Życzę więc, jak najlepiej Masterowi :)
10. Jak Ci się jechało w ostatniej rundzie?
HHHHmmmmmm. Musiałeś przypomnieć. HA ha, ale tak serio. Dosyć spacerowo. Wiedziałem, że na "PIKU" jak w ogóle dojadę to przegram strasznie. OVER
11. Do końca rywalizacji pozostały jeszcze 3 rajdy, kolejna runda odbędzie się na śniegu a dwie ostatnie to asfalty. Jaki jest Wasz cel na koniec tego sezonu MOCHC?
Na asfalcie będziemy walczyć na pewno. Śnieg zabawa :). Muszę to podkreślić. Punktacja w MOCHC jest ciężka. Musicie nad tym popracować :) Jak się uda skończyć sezon na trzecim miejscu w klasyfikacji zespołowej, to będziemy zadowoleni.
12. W grudniu będzie okazja pokazać się kibicom na nie włączanym do klasyfikacji pucharu rajdzie Race of Masters. Jak oceniasz ten pomysł? Jeśli się tam pojawicie, to w jakich autach Was zobaczymy? Szykujecie coś specjalnego?
Pomysł bardzo dobry. Trzeba się mocno starać żeby w nim wystartować. Raczej niespodzianki z autem nie będzie :)
13. Startujecie oczywiście również w WRSMP. Jesteś zadowolony z przebiegu sezonu w mistrzostwach Polski?
Tak naprawdę to wrsmp zaczęło nam się od nowa od Rajdu Wisły. Różne eksperymenty z autami, żeby cokolwiek ugrać w WRSMP trzeba mieć obstawione wszystkie klasy. Sezon traktujemy jako naukę i doświadczenie na przyszły rok.
14. Ostatnio pojawił się komunikat ze strony E-RAJDY.PL, że w sezonie 2015 nie będzie możliwości klasyfikowania zawodników w autach WRC startujących we wspieranych przez ER Team rozgrywkach. Jak to skomentujesz?
Komentarz jest prosty. STANOWCZE NIE. Nie oszukujmy się. Po co to robić? Aut nie ma za wiele i dodatkowo zabrać WRC? Nie rozumiem tej decyzji. Zabierać to co najlepsze. Klasa jest mała??? Wygrywają generalki??? PO TO JEST WŁAŚNIE AUTO WRC :)
15. Tomku dziękujemy za rozmowę i życzymy oczywiście powodzenia w walce na wirtualnych oesach.
Dziękuję. Mam nadzieję, że mój bełkot poranny nikogo nie zrazi :) Do zobaczenia na trasach RBR.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz